onsdag 2 januari 2008

Hemma och äntligen ledig!

Hade problem med uppkopplingen den sista dagen i Hemavan så jag kunde inte göra ett sista inlägg där. Nåväl.. Efter att ha avverkat en sista after ski så fick vi snabbt rigga ner och flytta hela PA:at till våningen ovanför där vi skulle spela senare på kvällen.. efter vi hade riggat tog vi det lite lugnt för att sedan gå till resturangen och avnjuta en fantastisk nyårsbuffe som hade lite italienska vibbar.. grymt gott.. Är få ställen som har så bra mat som Högis.

Vi körde två set.. ett set innan tolv och ett sista efter tolvslaget.. Det som förvånade mig var att snittåldern kanske var 19 år.. och samtliga var sketfulla.. Men stämmningen var kanon och stöket uteblev.. skönt.. att slippa bli förbannad sista spelningen ha ha ha..

Hemresan dagen efter gick bra.. och när jag äntligen var hemma vid femtiden så var ljuslyktor tända och doften av ljuvlig mat slog emot mig när jag öppnade dörren.. Linda hade gjort 3 rätters middag.. en räkcocktail med melontzatziki.. innanlår med sötpotatis.. och till efterrätt äppelpaj med glass! Sedan bad i jacussion.. Life is sweet!

I morse så hade vi tid hos barnmorskan.. De håller lite extra koll på Linda då hela hennes släkt inklusive hon själv har högt blodtryck.. vilket i sin tur kan leda till havandeskapsförgiftning.. Nu har Lindas värden varit kanon men bättre att ha lite extra koll ändå. Hennes värden idag var återigen bra och bebisen verkar oxå må bra.. skönt!
Nu skall jag bara njuta av lediga helger.. brasor i öppna spisen och se fram mot att bli farsa!!!

Inga kommentarer: