tisdag 29 januari 2008

Tillbaka till verkligheten..

Har precis fått verkligheten levererad rätt i nyllet av min nio dagar gamla son. Han satt först hos Linda medans jag spelade bas och gitarr.. han blev inte rädd utan tittade med stora ögon. Bra.. tänker jag... Därefter så tar jag Melker i min famn och Linda går ner och ser på tv. Perfekt.. nu kan jag nynna lite blues för honom.
Jag börjar nynna och Melker ligger med slutna ögon och när jag närmar mig refrängen så öppnar han ögonen lite slött och höjjer sina ögonbryn och skapar ett uttryck som säger "Men ge dig någongång!" varpå han vänder bort sitt huvud och lägger av en brakskit så att hela pojken skakar.
Jag slutar att nynna och går sedan ner.. med insikten att jag nog bör skita i att sjunga blues.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bara som ett litet tips - PROVA ATT SJUNG S.C.H.L.A.G.E.R. NÄSTA GÅNG! Kan LOVA att gullungen inte lägger av nån brakskit då inte. Nej, då tar han nog sina första steg, svingar sig i takkronan å skriker "HÄRLIGT PAPPSEN - DE HÄR E RIKTIG MUSIK!" Bara ett tips som sagt ;)
Hälsa hela fam! Kram L8

Anonym sa...

ha ha ha.. nä hårdrock skall det vara! Annars får han hellre bli hockeyproffs!