måndag 31 december 2007

Fem rätter och en dag kvar att spela..

Har precis kommit tillbaka från en fem rätters middag innehållande bl.a Anklever med hjortron, Oxkind.. Hummersoppa... Löjrom från Kalix.. ja the list goes on.. Naturligtvis 5 olika viner oxå.. en för varje rätt.. Nu drack jag bara ett glas med tanke på min nuvarande situation att vara redo att dra hem.. Men mina bandkamrater med sina respektive intygade att det var magiskt ihop med maten.. "Det gifter sig" så att säga.

Micke, Fredrik och Patriks tjejer anlände hit idag för att fira nyår med oss. Linda kommer att vara hemma hos en kamrat.. det blir alldeles för jobbigt att sitta i bilen nära 6 timmar speciellt nu när hon har svårt att gå pga foglossning.. Lite tråkigt att fira nyår isär men det tar vi igen på nyårsdagen istället.
Det är något man lär sig att göra som musiker.. att ta igen saker.. och jag tror faktiskt att jag och Linda har mer romantiska middagar och myskvällar än genomsnittsparen.. Vi äter minst 2 gånger i veckan med tända ljus i hela huset med en sprakande brasa och lite godare mat.. Sånt är själavård för oss.. sådana saker som får vardagen att bli härligare.. För det är ju så härligt att komma hem från jobbet och du möts av levande ljuslyktor vid dörren och det luktar ljuvligt från köket och en brasa är tänd... Ahhh.. underbart! Att sedan avsluta kvällen i badkaret är ju liksom pricken över i:et och det gör vi ofta. För varför måste man bara låsa sig fast vid att mys och god mat hör till enbart fredag och lördag?

Vi har fått en gedigen barnskara som diggar oss skarpt.. en hel del autografskrivning har det blivit plus en hel del fotografering. Skitkul.. barnen är ju så nyfikna och tycker det är så spännande med musik och de har miljoner frågor om oss.. Vart vi bor.. vad vi heter.. vilken låt som är bäst.. ha ha.. ja de är bara för mysiga.. Tog en bild på dem



well.. resten av sällskapet har dragit ner på stockstugan för att titta på bandet som spelar där.. tror säkert att de tar en grogg oxå.. De gör de rätt i. Själv så skall jag slänga mig till sängs och glo på en film.. Nu är det bara en dag kvar sedan ledig!!! Shit.. det kommer att kännas lite mysko men nu börjar jag längta över att få träffa den här personen som ligger i Lindas mage.. Den människa som man kommer att vara orolig över resten av sitt liv för och älska mer än något annat.. galet, fantastiskt och mäktigt!!!

1 kommentar:

Managern sa...

Hallå i fjällstugan!!!
Här kommer en rapport från Linda, bebben å LOTTA!!!! Fick ju inte vara med mer än som "kamrat" i bloggen så nu måste jag ju styra upp detta å presentera mig! Mitt fullständiga namn är Lotta men ni kan även kalla mig managern - de e de jag lyssnar till bäst ;) De e iaf JAG som tar hand om bebben å Lindis ikv men de hade varit väldans 3vligt att få ha självaste snygg-Beckham här oxå. För er som läser denna blogg men inte har stenkoll på självaste P-O så kan jag berätta att han e lika snygg å känd so en viss herr B!!!
Well,nu ska bebben å tant Lotta ut å skjuta raketer.
Kramar till B å resten av min killar