måndag 14 januari 2008

Åh en sån karl!

Helsike vad jag har varit duktig i köket.. har bara lagat rejäl husmanskost.. Bruna bönor med fläsk.. Och självklart gör jag mina egna bruna bönor.. inget färdiglagat tjafs! Igår blev det ärtsoppa med fläsk. Bjöd hem morsan på middag.. farsan var på spelning i Åsele vilket var lite synd då ärtsoppa är hans favoritmat.

Ingen unge har kommit än.. Dock så har Linda haft några sammandragningar på natten men inget ihållande. Jag börjar bli mer och mer säker att vi kommer att gå över tiden (18 januari). och jag som är så sugen på att snusa på ungen.. well well.. man får väl hålla sig till tåls.

Har monterat barnstolen i Lindas bil nu.. det var inte så krångligt som jag hade trott.

Linda gör sin sista dag på jobbet idag och just nu sitter jag bara och njuter framför en sprakande brasa och funderar på vilken bok jag skall läsa.

Det knäppast av allt är att grabbarna i bandet fick sätta sig i bussen klockan fem i morse och dra till Åre för att hinna soundchecka ljudet innan lunch. Kan faktiskt känna lite spelsug för jag vet att afterskin på fjällgården är magisk.. eller rättare sagt galet kul.. ett förbannat drag och glad stämmning.
http://www.youtube.com/watch?v=MJIkeoA5MjA Så här såg det ut förra året!


Blir mer och mer övertygad att jag behöver en systemkamera för nyss så var det två rådjur ute vid altanen och nu är det en hackspett som rockar på vid fågelbordet. Tänk vilka foton man skulle kunn ta om man bara hade en ny kamera... Ekkorrar.. rävar, rådjur, fåglar.. ja jag måste ha en kamera!!!




Nä om man kanske skulle ta och återgå till den sköna brasan... Ahhh...

Inga kommentarer: