onsdag 16 januari 2008

Hormonstörningar och after ski

Fredrik ringde nyss.. Åre är tydligen hur bra som helst.. De säljer merchandice som bara den.. t-shirts, bandanas och skivor. Jag måste beställa mer åt dem då det snart är slut på prylar. Publiken är helt galna och det är ett jäkla drag.. Nu kan jag faktiskt känna ett jäkla sug att få vara där på After ski och insupa egoismen med att stå på scenen och vara rockstjärna. Men, det går väl över.. Bara vår kära bebis kommer ut så kommer det ovanstående stå sig rätt slätt i jämförelse.

Visst blir man känsligare som förälder? Jag menar.. bara jag ser små nyfödda bebis på tv (på tv 4+ så är det bebisprogram hela dagarna och kvällarna xå för den delen) så blir min aögon blöta.. och då behöver det inte vara att det är ngt dramatiskt på tv:n utan det kan vara en mamma som gosar med sitt barn..
Jag undrar just om jag kommer att sluta gråta i huvudtaget när vårt barn kommer... blotta tanken på att få hålla ens eget barn för första gången är obegripligt och redan nu känner jag att tårarna inte är långt borta. Ha ha ha... Jag kanske har hormonstörningar!?
Linda har haft lite förvärkar på nätterna.. men inte så starka.. de kommer runt 3-4 tiden. Jag själv sover som en gris och Linda väcker mig inte heller. Men i natt så var värkarna mkt kraftiga.. Magen var jättespänd och den här gången tog det mycket längre innan det gick över. När Linda får dessa värkar så går hon ner till köket och vardgsrummet där hon vankar fram och tillbaka. Nu när hon kom upp till sovrummet igen där jag låg och sov så snyftade hon till mig:

- Jag har jätteont P-O.. Varpå jag muttrar lite och vänder mig om. Gud vilken trevlig kille man är! Men till mitt försvar så sov jag faktiskt!
Till slut jag måste bara visa den här bilden som jag tog med mobilen.. Simon har rivit ner Lindas handväska så att hennes mjuka stickade mössa ramlar ner på golvet så att han kan ligga på den. Djur är inte dumma!


1 kommentar:

Anonym sa...

P-O!

Det är med stort nöje jag följer din blogg. Jag önskar ett stort lycka till inför besöket på BB, det låter som att det är nära nu. Det måste vara hur spännande som helst!

För övrigt skumt att du skrev om er smarta katt just idag. Jag satt och läste på bussen på väg till jobbet idag om en teori att djur tycks kunna planera och förstå orsak/verkan. Simon har just bevisat den tesen!

Som sagt, Lycka till! Och nej, du kommer troligen aldrig kunna sluta gråta. Hehe.

Rock on, brother! /Anette