tisdag 19 februari 2008

Ingen rubrik men en massa innehåll!

Det är faktiskt väldigt roligt när folk påminner en att man inte har skrivit i bloggen på flera dagar.
Anledningen är att jag har haft tonvis med jobb och att jag inte velat tillbringa mer tid framför datorn än nödvändigt. Jag har dessutom läst ut två böcker.. Nikki Sixx - Heroin Diarys. Den var grymt bra.. Alla som lyssnade på hårdrocken under åttiotalet skulle uppskatta den här boken.. och är du som jag ett stort Mötley Crue fan så har du nog redan läst boken.
Läste även ut Ron Jeremys bok oxå på två dagar.. Bra skriven och man får faktiskt en skön insyn i Rons och porrens värld. Att ha ca 1700 porrfilmer på sitt samvete och ca 4000 kvinnor inbjuder faktiskt en viss nyfikenhet att läsa boken.. Ja den var rolig och ja.. bra helt enkelt.
Fick en ny laddning med böcker idag (Se bild).. har mest ångest över vilken bok jag skall börja med först.. Ja, det är synd om mig.

I fredags var jag och två kamrater på krogen.. åt dyrt och blev fulla. Fan vad roligt vi hade! Jag älskar att bara sitta vid ett bord, prata gamla minnen dricka god öl och god mat.. Helt fantastiskt.. Har väl inte gått ut på krogen med kompisar (som jag inte spelar med) på en helg de senaste 3-4 åren så det spelar ju in i rolighetsfaktorn.

Melker växer så att det knastrar.. det är mäktigt.. och lite skrämmande för man inser ju att det gäller att hänga med. Är riktigt glad att jag struntade i att åka till Schweiz och spela i två veckor.. Det hade blivit för jobbigt. Jag vet ju hur deppig Fredrik brukar bli när vi är borta sådär länge. Speciellt nu när det är ens första barn och i den här åldern när utvecklingen är galet snabb så skulle jag nog inte vara så kul att ha med på turné.
Kan inte fatta att min ledighet från bandet redan är slut.. Nu på lördag är det dags att slita på sig basen och rocka. Jag vet faktiskt inte hur jag känner inför det.. det är väl en blandad kompott. visst saknar jag musiken och bandet, inget snack om det... men jag erkänner att det har varit så jävla skönt att slippa vara hemifrån några helger.
Spelandet i sig är ju inte jobbigt.. det är ju allt det där andra.. allt arbete bakom som sliter.. Att stå på scenen är ju bara en tiondel av allt arbete vi gör.
Vanligt folk tänker inte på att vi sliter ut och in ett ton med utrustning i en buss, nedför trappor, klämmer händerna, fryser, står ut med fulla jobbiga människor och sedan sitter i en buss 5 timmar etc etc.. De ser bara när vi står på scenen och spelar. Linda trodde inte sina ögon när hon fick följa med.. Då insåg hon hur oglamoröst det var att vara turnerande musiker.


Åh.. I morse hade vi mys!! Hela familjen bara jäste i sängen...
Finns ju inget som slår en morgon med ett barn som man kan snusa på!
Nä nu skall vi göra tacos... mums!!!






1 kommentar:

Anonym sa...

Läsa är bra! Bokrea som fan på måndag natt kl 00.00!! Vi måste absolut ta ett krogbesök till när du har spel ledig helg!