onsdag 23 januari 2008

Irritation och lycka!

Igår så bestämde jag mig till slut att köpa en kamera då El Giganten hade ett kanonpris just den kamera jag var ute efter. Sagt och gjort så åker jag dit och handlar kameran.. Perfekt tänkter jag för nu kan jag ta bra bilder på BB.. Väl tillbaka på BB så packar jag upp kameran och och skall stoppa in minneskortet som jag oxå köpte till kameran och ser då att de gett mig fel typ av minneskort.. Detta trots att killen i sin tur frågade sin kollega om vilket minneskort det skulle vara.
Behöver jag ens säga att jag blev förbannad? Jag menar.. Nog måste man väl åtminstone besitta lite kunskap för att få stå i den den butiken.. men tydligen inte! Personalen står bara där som några jävla mähän och hoppas att kunden inte ställer för mkt frågor. Hur som helst det blev inga bilder igår kväll men idag så åkte jag dit och dömde ut personalen så att killen vid disken darrade av nervositet.. Arghh!!! Idioter! Så.. nu känns det lite bättre och jag fick rätt minneskort med rabatt!


Idag så åkte vi hem alla tre till vårt paradis.. Simon är lite avvaktande och han förstår nu att han fått lite konkurens på gosfronten. Han gör allt för att få upmärksamhet.. kliver på matbordet, skriker.. är allmänt störig bara.. och så fort man plockar upp honom så är han som en bebis..
Iofs inte så konstigt heller då vi bara gullar med Melker och Simon får inget gos alls.. Sedan så har ju inte Linda varit hemma på 4 dagar så det känns nog väldigt märkligt för Simon att när hon väl kommer hem så får han inte samma uppmärksamhet.

Nog om Katten.. Melker mår kanon.. han ligger på soffan med nyfikna ögon och är så nöjd.. han gnäller aldrig den killen.. visst säger han till om han är hungrig eller har lite ont i magen.. men annars är han bara nöjd och helt underbar.. Det bästa jag vet är att han ligger naken på mitt nakna bröst och så somnar vi tillsammans och sover flera timmar. Det är då man inser vad kärlek och blodsband innebär. Åh vad jag älskar honom!!! Min Melker.. (och Lindas)

Tack alla kompisar som lämnat presenter till oss på BB.. Och massor med godis! Ni är ju helt fantastiska.. Bilder på era kläder till Melker kommer senare :-)

Tack oxå alla ni som har gratulerat oss här på bloggen.. jättekul att läsa!!! Tack alla för era sms och jag ber om ursäkt om jag inte svarat på alla sms för skulle jag göra det så skulle jag inte få någon tid alls över till Melker!

Här kommer lite kort från idag.. men den nya kameran. (Klicka på bilderna om du vill se dem i större storlek)






2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad köpte du för kamera?

Anonym sa...

Tjena Robin! Jag slog till på en EOS 400D. Kör nu med kitobjektivet 18-55 som är trist men det får duga tills jag har råd med ett teleobjektiv för naturfoto och ett Canon EF 50/1,8 II för inomhusfoto.. Men kameran i sig är jag än så länge mkt nöjd med.. Jag är ju ingen fotograf som du :-)