tisdag 29 januari 2008

Det är mycket nu..

Ja att summera både tisdagen och måndagen skulle bli rätt så långdraget misstänker jag så jag kommer att försöka hålla det lite kort.

Linda fyllde 30 år i måndags.. Busslaster med människor från grannbyarna och den stora staden vallfärdade för att se både födelsedagsbarnet Linda ta det stora steget in i vuxenlivet men även det vackra gossebarnet Melker. Ty ryktet hade spridit sig att den nyfödde kunde bota sjuka med endast en blick.


Nä skämt å sido.. Måndagen var välbesökt.. och de sista människorna åkte runt 22 tiden.. Melker mådde som en prins och Linda oxå.. Folk har överöst oss med kläder till Melker så till den milda grad att man skäms..
Den röda tråden är rock n roll på det mesta.. Det gillar pappa.








Tisdagen började med ett besök av Ekorren Jens.. Följt av ett hembesök av distriktssköterskan som ville se hur Melker mådde samt ge oss päron* (*slang för föräldrar red anm) lite information om vaccinationer mm.

Linda fick även kommentaren att hon såg trygg ut i sin mammaroll! Jag då.. ser inte jag trygg ut i min papparoll.. med tattueringar och allt.. jag tror hon blev lite rädd för mig... Äh!
Sedan drog jag in till stan på ett möte och då passade Linda och Melker på att ta en promenad i den nya barnvagnen..

Sen framåt kvällen fick vi besök av hela familjen Forsberg.. Anna, Fredrik, Caisa, Thea och Yrla.. Barnen hoppade ner i vår jacuzzi så att skummet yrde och pippi långstrumt och tellytubbys rullade stenhårt på Dvd:n.. Tellytubbys är hemskt tycker jag.. Jag är bombsäker att det är en hjärntvätt av barn och att de som har dräkterna går på rave och tar extacy för att komma på nya avsnitt.. Ja, men titta på den där blåa tubbyn.. han har ju för fan en kapsylöppnare på huvudet! Sedan skulle prova klänningar ihop!? I rest my case!


Jag tänkte att Melker måste få insupa lite feeling i en rock n roll miljö.. (ingen tellytubby här inte!) Jag har allt sett att han suktar efter att få spela lite bas...











Bröderna bus tillsammans.



Jag avslutade kvällen i garaget på måndag med att meka lite med hojen. Håller på att sätta på en turbo på min hoj.. ett litet projekt som kommer att bli sinnesjukt ballt. Det finns ingen instruktion eller liknande utan allt görs från grunden med egna grejjer.. turbo från biltema och svetsjobb får jag hjälp av Lindas pappa Aron som är grymt duktig. Tanken är att visa att man kan bygga med en låg budget och skapa ngt själv än att köpa ett färdigt kit för 50 000:-. Jag skulle gissa att jag hamnar på 15000:- med allt.. och då är det något eget.. och fort kommer det att gå.

Det kromade på bilden är plenumkammaren som skall ligga under bensintanken.. Det är dit turbon skall skicka laddtrycket till och sedan vidare till spjällhusen.. För att sedan skicka in en jävla massa luft som i sin tur ger en massa hästkrafter.. Roligt!!

I morgon blir det mer besök.. Lindas päron och syster kommer hit och även Patrik från hinken och hans tjej Britta. Det är mycket nu..

Inga kommentarer: