tisdag 15 januari 2008

Ordning och reda.

Jag är ju som bekant en vän av ordning.. Inte pedantiskt men det skall vara ordning på åtminstone mina saker som t.ex verktygen i garaget eller mina CD skivor.
Nu i denna tid av mp3´s och brända skivor så blir det ju ett förbannat kaos i min cd-kollektion.

Jag fullkomligt ryser när jag ser mina cd-fodral tomma eller med en helt annan skiva i sig. Ja, då vrider det sig i min mage rejält för jag vet då att jag måste gå igenom sisådär 400 skivor i en desperat jakt på en förlorad skiva som någon förhoppningsvis har lagt i fel fodral.

Så idag var en sån där dag när jag kände mig redo att ta tag i detta kaos. Högen till höger är skivor som jag äntligen tagit mig för att kasta. Gamla demos med olika mixar.. samlingsskivor med andra band som suger så mkt att jag inte ens vill behålla dem för nostalginvärdet, för om jag dör så vill jag då inte bli ihågkommen med att ha medverkat på en sån där skitskiva! Brända mixskivor som folk tagit med sig till oss när vi har haft poolparty.. Om man sedan lägger till Lindas skivor så blir det exakt som ett innebördeskrig i Mexico. Celine Dion brottas med en bränd Magnus Uggla CD, tomma fodral med Louise Hoffsten och Madonna.. Själva skivorna finns i badrummet vid en skurhink.. För där passar de ju perfekt enligt Lindas värld.

Hur kan man ha det så där!? Finns det ingen respekt för den köpta materian? Vem som helst förstår väl att en CD utan fodral som ligger vid skurhinkar i en garderob som innehåller skor, handdukar, en ljusstake, skor, väskor, skurmedel etc etc.. inte överlever så värst bra??

Är det bara jag och några musiknördar (Som har allting sorterat i en databas och som är utlagd på nätet och som förmodligen är med i ett forum med 14 medlemar där man dunkar varandras ryggar och läxar upp vanliga svenssons med att berätta vilken hattstorlek keybordisten hade den 12 maj 1972) som vill ha ordning på sina skivor och som efter lyssning stoppar tillbaka skivan i dess fodral?

Mitt nästa steg vore otroligt nice att göra.. Att konvertera alla mina CD skivor till mp3 och lägga dessa på en hårddisk som sedan kan skicka alla dessa låtar till alla mina stereos i hela huset.. och sedan en enda fjärrkontroll och en fet ljudanläggning ute vid poolen.. fan vad nice det hade varit. Det enda som saknas ute nu är mina tilltänkta bar.. men den skall allt bli gjord till våren och då är vår kåk en fullfjädrad Rock n´roll crib!!! Ytligt.. Javisst.. men du är bara avundsjuk!

Inga kommentarer: