torsdag 8 maj 2008

Registreringsskyltar och anställning...

Jag är ju riktigt jävla usel på att skriva i bloggen numera. Nästan varje dag så tänker jag att; det skall jag skriva om eller den prylen borde jag kasta upp på bloggen.. men saker kommer hela tiden i vägen för mig.. Det kan vara en sen kväll i garaget eller att man helt enkelt är för trött för sätta sig vid datorn och skriva.. Oh well.. För jag vet att det är så trist att besöka en sajt/blogg man gillar och så är den inte uppdaterad.. sånt suger ju.. Så.. jag ska försöka bli lite bättre.. kanske inte ha ambitionen att skriva långa inlägg men något iaf.

Så.. vad har hänt den senaste tiden då.. Hmm.. måste ju tänka till lite.. ja en stor sak är att jag har tackat ja till det erbjudna jobbet... Webbutvecklare åt kultur och fritid hos kommunen. Känns lite märkligt men bra att ha ett "normalt" jobb.. och jag fick faktiskt bättre lön än vad jag hade väntat mig så det känns skitbra.. Att jag dessutom styr över det hela helt själv gör att jobbet känns mer fritt.
Jag har ju kört eget nu i 3-4 år och att vara egen är lite speciellt.. på både gott och ont. Jag gillar det för att jag kan göra precis som jag vill och dessutom så är det svårt att kombinera ett "vanligt" jobb med att spela så mycket som jag gör. Som på vinterhalvåret så blir det ofta 10 dagar på någon fjällort då och då.. Att ta tjänstledigt funkar ett tag.. men som arbetsgivare gäller det att ens tjänst är mkt flexibel.
Att det sedan kan vara väldigt otryggt ekonomiskt.. ja antingen så står man ut med det eller inte.. Jag har aldrig de senaste 3 åren vetat flera månader framåt vad jag ska få i lön men det har inte stört mig nämnvärt. Men jag sticker inte under stolen att det skall bli väldigt skönt att få en fast inkomst..

Försöker komma på något som jag kan skriva om Melker utan att det skall bli för krystat och klichéartat. Det som slår mig nu rent utvecklingsmässigt är att han börjar ha rätt bra koll på sina armar och händer. Nu tittar han på en sak och greppar det och han kan nu gnugga sig i ögonen (ser för övrigt jättesött ut). Han greppar oxå Lindas hår!
Han luktar lika gott fortfarande.. undra just när det tar slut?
Och jag har nog inte haft en bajsblöjja i mina händer på snart 2 månader.. Det har dock Linda haft.. märkligt!
Sedan undrar jag om inte han har lite tänder på gång för nu jäklar biter han ganska så duktigt om man stoppar in ett finger i truten på honom.

En rolig händelse.. Besiktigade min ena hoj (ej choppern.. som för övrigt är helt nerplockad) i måndags.. För er oinvigda i motorcykelvärlden så skall jag förklara en del saker först. Det ena är att orginalskylten (regskylten alltså) är fruktansvärt ful och stor. För att motverkat det så beställer man en mindre, snyggare men olaglig skylt för att göra hojen mer rättvisa. Sedan så är orginalavgassystemet en enda stor munkorg/gasmask för motorcykelns välmående.. det är inte ovanligt att man i och med ett avgassystembyte får 10-15 hk mer samt att hojen går mycket bättre.. hur som helst... När man besiktigar så måste man ju naturligtvis ha orginalskylten och orginalljuddämparen.
Så inför besiktningen så bygger jag ihop ett lite provisoriskt kit som skall vara lätt att sätta dit och ta bort... Min lösning var att najja fast den stora skylten över min "mini skylt" samt skruva dit min orginalljuddämpare... perffa! Fit for fight! Testkör t.o.m en liten repa för att kolla att allt lirar bra.
Så på måndag sätter jag mig på hojen och bränner in till stan och bilprovningen.. Väl där så skall man gå in och anmäla sig genom att skriva in sitt registreringsnummer på en dator.
För att vara säker så går jag bakom motorcykeln för att försäkra mig om att jag minns rätt nr.
Det är då jag ser att min registreringsskylt är borta! Faaaaaaaaaan! Som tur är så är ju min miniskylt kvar då jag bara satte fast orginalskylten ovanpå.. men ändå.. vart ligger skylten nu då?? kommer jag att klara besiktningen? Fan oxå!
Hur som helst.. cykeln gick igenom.. med en anmärkning om att skylten var för liten..
På vägen hem så kör jag samma väg tillbaka och försöker kolla om skylten kanske ligger efter vägkanten men förgäves.. Tills igår.. då Linda hittar den när hon promenerar med barnvagnen ungefär 100 meter från vårt hus. Så mycket för mitt besiktningskit!!

I morgon blir det att sätta kurs mot Gävle och Heartbreak hotel.. där vi spelar både fredag och lördag. Ett skönt ställe, där man bara spelar ett set med ljud och tekniker på plats.

Vi får se hur det går med bloggandet framöver.. Gör min första arbetsdag på måndag.. spännande!

Inga kommentarer: