måndag 19 maj 2008

Pysselgubbe med sladdande katt.

Linda är husvakt åt sina föräldrar ikväll och Melker har hängt med henne, så Pappa PO är home alone.. Ja nästan i alla fall.. Vem kan glömma bort katten med de stora öronen?

Simon, vår katt är barnsligt förtjust i vatten och varje gång någon badar eller duschar så är han med och skall dricka vatten och doppa svansen.


En av de senare tricken utövade han ikväll efter att jag hade rengjort hans bajslåda.. efter att ha spolat i badkaret så är det vatten kvar i botten av karet och det är då han hoppar ner och röjer runt som en visp.

Sedan brakar helvetet lös för katten hoppar ut badkaret och springer och sladdar genom hela huset tills att hans bakfötter inte längre är hala.. Då hoppar han tillbaka ner i badkaret för att blöta ner tassarna igen för att kunna fortsätta sladda omkring. Helt knäpp!

Nu när jag satte mig ner för att blogga lite så tittade jag igenom mitt MP3 arkiv om jag hade laddat hem något som jag inte hade lyssnat på.. Hittade en David Lynch Mix.. Ni vet han som gjorde bl a Twin Peaks och Wild at Heart. En salig blanding på låtar som varit med i hans filmer där monloger från filmerna kommer in mellan låtarna.. riktigt schysst faktiskt. Men en av favoritlåtarna är Powermads låt Slaughter house från filmen Wild at Heart med Nicholas Cage och Laura Dern. Kolla in den här scenen.. En klassiker där Cage lider av ett stort Elviskomplex men ack så jävla bra!

Räknade hur många nätter jag varit borta 2007 för deklarationens skull.. traktamenten etc. nästan 90 nätter borta.. Alltså tre månader... eller en årstid om du så vill. Otroligt att ens Melker hann bli tillverkad! Skämt å sido.. det är ju faktiskt en hel del.
Ikväll så fick jag ett sånt här pysselryck som jag får när jag är ensam. Drog ut ugnen och rengjorde bakom där samt skruvade isär ugnsluckan och rengjorde den så den ser ut som ny. Hängde tvätt, diskade och fixade med poolen.. Målet är att få poolen badbar till midsommar då våra vänner från sthlm kommer enligt tradition. Nu längtar vi efter dem.. senast var ju februari.
En liten parantes. Kom just på mitt drömyrke.. Vara programledare på P3 där jag skäller ut folk som sitter i ledarpositioner.. t ex Politiker eller kändisar. Så P3 ring mig!
Nä nu skall jag redigera lite film på Melker!

Inga kommentarer: