tisdag 25 mars 2008

Äntligen hemma

Har äntligen kommit hem från Gällivare.. Jag är faktiskt förvånad över att det gick så smärtfritt som det gjorde. Jag trodde att det skulle bli mycket jobbigare att vara ifrån Melker. Men jag gissar att det kommer att bli jobbigare då Melker själv pratar och kan forma orden:
- Jag saknar dig pappa! Då kommer det att bli jobbigt. Min bandkamrat Fredrik får genomlida exakt det varje gång vi åker bort en längre sväng med bandet och det är tufft att hantera..


Besiktigade bilen idag och det gick över förväntan.. ombesiktning blev det men bara simpla saker som lite rostlagning.. ska faktiskt bli lite roligt att svetsa.
När vi ändå är inne på fordon så tänkte jag berätta att jag nu en längre tid har varit otroligt sugen på en chopper... jag har ju en kalasbra hoj redan.. men jag vill ändå ha en gammal chopper med kickstart och gamla saker på.. som en riktig chopper skall vara helt enkelt.. Jag hittade en gfammal annons på nätet på en hoj som var exakt som jag ville ha. Så jag ringde upp killen men han ville inte sälja den.. Känns lite surt för i mina tankar så hade jag redan köpt den och jag hade redan planer på saker jag ville fixa till med den.. lite snopet.
Men.. jag ger inte upp.. hittar jag inte ett objekt så köper jag en gammal hoj och bygger om den totalt.. Idiotiskt och tidsödande men oxå fruktansvärt inspirerande att få skapa något helt eget. Så vi får se vad som händer..

Postar några bilder från igår och idag.. Melker älskar verkligen att bada.. det har lixom blivit en Pappa och son grej. Vilket påminner mig att jag måste raka mig.. varje gång jag pussar MElker så sticker jag honom med skägstubben och han skriker rakt ut!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu såg jag din kommertar som skrevs 17 jan. PINK HInk skall lyftas fram. Underbart bra musiker!