torsdag 20 mars 2008

På plats i Gällivare

Ja då var man i Gällivare då... Vi åkte kl 17 igår onsdag och var framme kl 01 på natten vid ett hotellet. Jag körde den sista biten på 30 mil.. Det är ca 60 mil från Övik till Gällivare. Hur som helst så slocknade jag runt 3 på natten.. vaknade med ett ryck av att min mobiltelefon plingade till av ett sms.. Det var Fredrik som skrev att de satt i bussen och väntade på mig.. kl var strax innan 12 och det var dags att dra upp til Dundrets hotell och börja rigga upp vårt PA. Strålande sol och ca 10 minus.. friskt och härligt alltså.
Känner att förkylningen ligger och lurar.. känner mig lite pissig i halsen men det funkar att sjunga ändå. gjorde en fuling efter after skin och drog i mig en Irish Coffe... åtminstone så lindrade det den under stunden jag drack den.

After skin var ett skämt. Jag vågar nog påstå att det det var den tråkigaste after ski jag varit med om.. Alla var totalt avslagna eller blyga eller vad de nu egentligen var.. ingen spirit alls trots idoga försöka att få igång dem.

Vår arrangör har en märklig idé hur en after ski skall läggas upp.. Hon vill at vi skall spela 2 timmar i ett sträck. för annars drar folket därifrån. Öhhh.. jag har gjort många after ski´s men det är fan den första gåpngen jag har spelat 2 timmar i sträck.. jag har inget problem att att spela 2 timmar i sträck men.. hallå.. skule folket bara dra om man tog 10 minuters paus? det har ju aldrig skett på alla andra ställlen man har spelat på.. Oh well.. trist publik men vi hade grymt kul i bandet ändå.

Har nyss kommit tillbaka till mitt rum.. duschade stekhett och försöker komma igång inför kvällen sista gig.. det blir ett aukustist gig där vi går runt bland matgästernas bord och låter dem önska låtar.. gitarr och dragspel och lite maraccas.. skulle gissa att det blir 45 minuters spelande sedan är vi klar för idag.

Har inte hunnit sakna Melker ännu och det känns bra.. vore inte kul att sakna honom ochbara ha det i trankarna om man skall kunna jobba. Pratade med Linda och Melker innan vi spelade after skin iaf.. Kändes bra.
Nä nu mpåste jag göra mig i ordning innan vi skall dra upp till hotellet igen och göra kvällen jobb.. kanske blir det en irish coffe till... men bara kanske!

Inga kommentarer: