söndag 9 mars 2008

En summering av helgen..

Efter att ha tattuerat mig på fredagen så åkte Linda, Melker och jag till Patrik och Britta.. Vi var sådär lite lagomt sällskapsjuka av oss. Tidigare när vi bodde grannar inne i stan så var det ofta vi var hos varandra på kvällarna och spelade familjespel.. Riktigt mysigt. Så i fredags så åteupptog vi den traditionen.. Vi provade ett spel som heter Retro.. det var inge vidare faktiskt.. tråkigt.

Jag och Patrik lyckades bli fulla oxå.. och på vägen hem så ringde jag alla och förklarade att jag älskade dem!

Lördagen började med att konstatera att jag var bakfull.. Spelningen i Arvidsjaur hägrade och bandet skulle mötas upp kl 11 i stan för avfärd. En liten tröst var att Micke var ungefär tio gånger mer bakfull än mig.. en lite tröst iaf.
(se bild)

Arvidsjaur.. ja.. Tror jag åkte genom när jag gjorde en övning i lumpen. Dock så ser man ju inte så mkt när man spelar.. Man rullar in på stället där man skall spela.. riggar upp och går sedan på sitt rum och slappar tills man skall gå på scenen. Då Arvidsjaur liksom Gällivare har massor av biltester så vimlade det att tyskar och andra utländska människor på hotellet.


Spelningen gick helt okej... faktiskt mindre skinnväst än vad jag trodde det skulle vara. Ganska ungt klientel och en helt okej spelning.

Hemresan gick bra.. men det snöade konstant och efter ett tag i ingemansland så är det lätt att drabbas av snöblindhet.. vägen är vit.. allt på sidan av vägen vitt.. man får navigera efter pinnarna som är nerstuckna i väggrenen.. så lite läskigt är det att dundra fram med en tung turnébuss.


Linda mötte upp mig då vi kommit tillbaka och vi drog direkt till mina föräldrar för lite käk.. träffade mina bröder och jag trackade min mellanbror Robin som vanligt. Min far har fixat massa saker till vårt badrum som vi skall montera i veckan. En garderob, skåpar och bänkskivor. Ska försöka få lite stil inne där med torktumlare och tvättmaskin samt få mera förvaringsutrymme


Våra älskade vänner Magnus och Malin hälsade sedan på oss.. de har precis kommit hem från en 10 veckors bröllopsresa. Så trevligt att få se dem igen.. och skönt att ha dem hemma.
Ordningen är återställd!

Inga kommentarer: