tisdag 1 april 2008

Kärlek levererad rätt in i mitt hjärta.

Jag inser att jag har glömt bort min blogg nu på slutet. Det har hänt så mycket nu den sista tiden att jag inte ens har tänkt på att skriva. Ja vart börjar jag.. jo.. jag har blivit erbjuden ett jobb... Ett bra jobb oxå som är flexibelt och där jag blir den drivande kraften.
Hade möte idag med dem och vi får se hur jag gör. Är lite hemligt än så länge då jag inte vet om jag skall ta jobbet eller inte.. men det lutar åt det. Dessutom så är det inte en heltid vilket gör att jag kan fortsätta spela med bandet. Känns bra att ha övertaget och kunna bestämma hur jag vill ha det.
Har svetsat som ett tok i helgen och igår.. snart så är bilen klar.. skönt.. för nu är jag faktiskt less på att ligga på garagegolvet.
Och jag har nog sålt vår peugeot oxå.. Sedan har jag fått nys om ett chopperprojekt.. väntar på mer info av ägaren så jag är förväntansfull.. Hoppas att det är ett bra objekt att sätta tänderna i.. vore ju så ballt att få en chopper oxå.. The real deal alltså!
Åker till Hemavan med bandet i morgonkväll.. vi spelar torsdag t.om. lördag.. både kväll och after ski..

Melker växer så fort.. även fast jag ser han varje dag så känns det som om jag inte hinner med.
Vi hade ett magiskt ögonblick i lördags.. Han var lite grinig så jag tog han till skötbordet och lade ner honom på bordet. Efter en liten stund så slutar han att gråta och hans ögon sluter sig. Han är jättetrött.. men så öppnar han ögonen och tittar med lugna blåa ögon på oss.. och lägger av ett sånt härligt leende samtidigt som han pratar/jollrar lugnt och behagligt. Då brast det för både mig och Linda.. Tårarna bara forsade.. Insikten att vi har världens underbaraste barn blir för mycket! Wow.. Helt galet vilken kärlekt man får levererad rätt in i hjärtat av denna lilla människa. Nu börjar jag sakta förstå varför vi har barn.

Inga kommentarer: