söndag 23 december 2007

Ett första inlägg...

Jag har gjort ett försök förr.. för ett år sedan.. när vi turnerade i Verbier, Schweiz att skriva blogg.. det gick väl sådär. Det var väl egentligen bara ett sätt att fördriva tiden istället för att bara sitta rakt upp och ner på rummet i väntan på att gå ner och spela after ski. Men nu.. Nu tror jag nog att jag skall kunna vara något sånär duktig att göra inlägg.

Såhär dagen innan julafton är det som vanligt en massa saker som skall göras. Förutom att min sambo Linda åkte på vinterkräksjukan och ligger som ett skeppsvrak i sängen, så har jag hunnit med att rigga och soundchecka ljudet inför den 25, 26 på Olearys där vi skall lira.. ledig en dag sedan iväg till hemavan där vi lirar 3 dagar.. mina sista tre dagar innan jag tar pappaledigt i två månader.. fan det skall bli skönt!

Då vi skall fira julen hos oss så har vi lite mat att göra men då Linda ligger utslagen så har jag fått axla även hennes matbestyr.. fine by me.. jag gillar matlagning.. Har nu gjort både revbenspjäll och janssons frestelse.. och det luktar himmelskt!

Kan inte fatta att det bara är 3 veckor kvar till förlossningen.. det går så fort.. helt galet!
Att vara musiker i ett band och bli farsa fungerar inte på samma sätt som om man skulle jobba på ett vanligt jobb. Jag kan inte bara kräva mina pappadagar.. för det existerar inga sånna i vår branch.. det är en nackdel med det här yrket.. du kan inte sjukskriva dig hur som helst.. jag har lirat med både magsjuka och halsfluss samtidigt.. men det går. Vad jag försöker säga är att jag nog är ganska unik som har lyckats ta mig ledig i två månader.. För det gäller ju att skaffa en vikarie som kan ta sig an hela bandets repertoar på ca 70 låtar+ samt funka inom bandet.. för ett band är ju fruktansvärt bräckligt.. Varje person i ensemblem är som en hörnsten det bara funkar inte utan en person. Så efter 6 månaders planerande så har jag hittat en kanonbra ersättare och det känns skitbra både för mig och för bandet.. nu kan jag andas ut oh njuta av att bli far för första gången.

Inga kommentarer: