torsdag 27 december 2007

Julen avverkad.. Next stop Nyår!

Julen blev kanon.. Linda repade sig ganska bra efter vinterkräksjukan och kunda faktiskt förmå sig att äta lite av all julmat vi hade. Det är ingen lek att vara höggravid och kräkas i 12 timmar.

Våra föräldrar och mina två yngre bröder firade julen med oss.. ganska lugnt.. Magnus min yngste bror var lite förkyld så han tog det lite lugnt med julölen.. och julgroggen.
Vi avslutade kvällen med att bada i vårt vildmarksbad.. 40 grader varmt är skönt och en liten jäger såklart.. Lite trist dock att julen blev snöfri.
Vi fick världens ballaste skor till bäbben av mina bröder.. kolla in dessa Nikes!















Och tröjjan!!

Vi har fått så mkt av föräldrar när det gäller bäbisprylar.. Barnvagn, bilstol.. kläder vi har knappt köpt ngt alls själva.. Många blivande föräldrar verkar kunna drabbas av en planeringsnojja.. De tapetserar om rummet åt bebisen.. köper tonvis med kläder.. läser 57 böcker om hur man uppfostrar barn.. ser på tv om hur katastrofalt dåligt det kan bli på en förlossning.. ja the list goes on forever.
Vi har knappt läst en bok.. och jag vägrar att se på tv där de visar katstrofförlossningar.. varför skall jag göra det.. göra en höna av en fjäder?
Folk tenderar att gärna berätta om en kompis till dem och hur jobbig deras 4 dygns förlossning var.. samt att det gick åt minst 20 liter blod. Vi hör sällan talas om de 99 procenten födslar som går kanonbra.. fast det är ju inte lika intressant att berätta om.
Jag är övertygad att vår förlossning kommer att gå kanon.. precis som det har gjort för människan i alla tider.

Inga kommentarer: