lördag 29 december 2007

2 spelningar kvar..

Ja då är man här i Hemavan igen.. jag har nog varit i Hemavan varje vinter i snart 12 år och jämt spelat.. antingen på Värdshuset/stockstugan eller uppe på Högfjällshotellet.

Våra kamrater i bandet Riff Raff Ruff spelar kvällar nere på stockis medans vi i Hinken kör after ski på högis.


Vi var framme vid 23 tiden igår och när vi kom in på hotellet så träffade vi vår arbetsgivare Ove "Vovve" som driver högis.. Naturligtvis så fick vi en välkomst öl och en jäger.. Sedan tog vi taxi ner till Stockis för att lyssna på Riffarna och festa lite med dem.. och vi blev faktiskt ganska bra på lyset :-)




Nu har vi avverkat en after ski.. vi spelar mellan 16.15 - 17.30 ett pass.. det är perfekt för då kan man köra tyngre låtar med fart i. Jäkligt kul nu när vi har ett gäng nya låtar.. bl.a så har vi repat in Fantasi och vill ha dig (style), Your the voice (John Farnham), Umbrella (Lillasysters version) Chasing Cars (snow patrol) Vild och skild (Uggla)
Blev bra drag på publiken idag.. Väldigt mycket familjer med barn som är här och det är ju kul.. Och det första vi såg när vi gick in till baren var en liten kille på kanske 3 år med Pink Hink tröjja och hörselkåpor... det är väl coolt om nåt!




Pratade med linda för en stund sedan och bäbben verkar vilja vara kvar än så länge i mammas mage.. Även om den har rullar runt mycket idag och armbågat linda i ryggen..Nu får Linda knipa tills nyår och mina spelningar är över :-)


Nu ikväll så skall jag vara chafför åt resten av bandet.. de skall ner till stockis och slita i sig några kalla öl och titta på riffarna medans jag förblir nykter på hotellrummet som du ser på bilden. Tanken slår mig om just hur många hotellrum man har besökt genom alla år av spelande.. Många är dom iaf.. Nä nu skall jag chilla lite och se på vem vill bli miljonär på tv:n.. det finns tre kanaler här.. 1,2 och fyran.. och eurosport såg jag nu.. perfekt jag som gillar sport!

Inga kommentarer: