onsdag 22 oktober 2008

Packning, och mkt att se fram mot!

Det är onsdagkväll och jag håller på att packa inför morgondagen.. Vi spelar tors-lörd på Silja Galaxy.. Den nya partybåten som skall vara en motsvarighet till Cinderella. Båten verkar helt okej.. Men ryktet om deras ljudtekniker är inte kul och när jag var pappaledig så hade Hinken oturen att bli mixad av honom.. Han verkar sakna all kunskap om ljudtekning och hur en sådan pajas ens kan ha ett jobb som ljudtekniker är ju hemskt.
Så det skaver en del.. Det blir lite granna som att servera en alkis en vinare för 300 kr.. bortkastat!

Har hållit mig nykter hittills och klarar jag båten så är det en hel månad... Omräknat från musikertid till pöbeltid så är det ungefär 3 månader plus semestern i Turkiet. Faktum är att det känns skitbra i kroppen.. man är pigg och känner sig fräsh och det känns lite ruttet om man skulle återgå till gamla vanor när man kommit så långt.. Ändå så har jag inte planerat det här med att vara nykter.. det bara blev så pga olika omständigheter som t ex bilkörning etc. Men vi får se.. Någon öl eller drink blir säkert. Tax free sprit skall det inhandlas iaf!

Har laddad MP3 spelaren med lite nytt och spännande.. Blood Simple.. stenhårt.. Och en klassiker Revolver med Beatles och naturligtvis Robyn.. The Killers är alltid med!
Nästa vecka händer det mkt.. Min nya Mac kommer.. Ett snabbare bredband kommer.. Easy Kit spelar i Övik och vi är lediga.. och med lite tur så kanske min sjusträngade bas anländer.

På tal om bas.. Kolla in killen som är intresserad av musik!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men gud vah sött! :)