lördag 25 oktober 2008

Ombord...

sitter i hytten nu och har just kommit tillbaka från en trist lunch bestående av en stekt strömming med tillhörande pulvermos. Höjpunkten bestod utav ett bord vid fönstret så man kunde se himlen.
Så hur var första dygnet på Galaxy.. Ja.. hela båten andas tråkig finsk gråhet. Visst båten är ny men något större party andas det inte.. Cinderella är 10 ggr mer party och hela atmosfören där är positivare. Inte för att Galaxys personal är elaka men den där fejkade och påtvingade "vi är minsann lika mycket party och skojiga som Cinderella" skiner lixom igenom.
Våra hytter är okej men att vara utan fönster är hemskt. Vi har tidigare alltid haft fönster i våra hytter och det är fan en livsnödvändighet om man arbetar ombord på en båt. Husbandet som vi delade scenen med har varit ombord 14 dagar utan fönster.. De var sådär lagomt glada och muntra.
Spelningen gick väl helt okej.. Ljudteknikern var den som jag skrev om tidigare.. Micke fick ta över och fixa ordning gitarrljudet som lät som en rakapparat. ljudet är inte katastrof men det är inte heller bra.. Om man går ut med att vara en partybåt i den här klassen så hjälper det inte om man har prylar för miljoner om en klump bajs sköter om det hela. Nu blir det lite musikernörderi men en normal soundcheck av en kagge tar i regel 1 minut.. högst.. här tog det 10 minuter.. och det av en person som jobbar med det här varje dag! Och ändå så låter det inte bra.. Uselt.
Usch vad negativt inlägg det här blir.. men det är som det är..
En positiv sak för min del är att jag drack bara en liten mugg vin och en gin och tonic burk. Så lite har jag nog aldrig druckit när jag har lirat på en båt någonsin.. Sjukt egentligen..Men skulle jag skriva upp hur mycket jag egentligen dricker/drack i snitt så skulle en doktor dömma ut en direkt.. Kanske är det därför jag inte har skrivit upp det heller.. Nåväl.. Nu har jag hållit mig på mattan i en månad och det känns riktigt bra och tillfredställande.
Dags att börja planera vad jag skall köpa på tax free!

Inga kommentarer: