måndag 1 september 2008

Pappaledig för första gången!

Ja då har min första förmiddag som pappaledig passerat.. Melker vaknade kl 8.. jag lyfta över honom till sängen och vi låg och pratade fram till nio.. Sedan blev det gröt till frukost och sedan ett välbehövligt bad både för Melker och Pappa..
Sedan satte melker fart i sin gåstol medans jag plockade undan och fyllde upp tvättmaskinen med alla skitiga plagg från turnén..

Är lite trött efter att ha spenderat hela söndagen i bussen.. 12 timmar.. det är vad det tar att åka hem från Kalmar.. Men som om det inte vore nog så spelar vi i.. gissa... I Kalmar igen på onsdag.. Men då flyger vi ner... En liten tillställning för studenter i ett tält som skall fyllas med ca 1500 personer.. Kan bli riktigt kul..

Gruvar mig dock lite för själva flygresan.. har av någon märklig anledning blivit flygrädd på senare år.. undra just varför det blivit så.. Men det är ju faktiskt jävligt märkligt att flera hundra ton kan fara omkring i luften!! Hade det inte varit för att vi åker första flyget på onsdagsmorgonen så hade jag dragit i mig ett gäng whiskeys så man slappnar av.. För flyg skall upplevas med en skön salongsfylla! Fredrik är oxå flygnojjig så jag skall hålla mig borta från honom så vi inte triggar varandra.

Oh well det är bara att bita ihop!
Nä, nu är det snart dags för Melker att käka lunch.. han sover nu men lär snart vakna så å blir det full fart igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena grabben!

Appropå flygrädsla. Min teori är att den inträffar när man skaffar familj och barn. Så blev det för mig i alla fall. Man har helt plötsligt några som är beroende av dig och ett stort ansvar. Dessutom om det skulle hända en något så skulle man ju inte uppleva sina barns utveckling m.m.Inte för att jag inte flyger. Skulle ju vara dumt när jobbar på SAS :-)men man känner sig ändå väldigt obekväm och tankarna går runt i huvudet när man går ombord.
Ha det bra! Mvh Kent