måndag 15 september 2008

Måndag..tacos..bakfylla och vildmarksbad

Bröllpet var roligt.. träffade gamla nära vänner som man tappat kontakten med. Ibland så önskar man att man kunde ta sig tid och ork att ta tag i gammal vänskap.. bara bestämma att ni tar vi en middag ihop eller bara spontant tittar förbi på en fika.. men det blir ju aldrig av.
Som förälder har man ingen tid att få tycka synd om sig själv när man är bakfull.. som igår.. somnade klockan 3 på söndagsmorgonen.. kl 8 var det bara att kliva upp med en glad son som skiter fullständigt i att du darrar med benen som två maraccas och knappt kan gå rakt. Men det är märkligt.. för när man väl har tagit sig upp.. gett Melker mat och stoppat honom i vagnen.. så känns det rätt nice att vara upp så pass "tidigt" och ta en promenad i den tysta naturen ner till havet.. Det är då jag verkligen uppskattar vart vi bor med den natur vi har..
Ikväll så kommer två kamrater från Gävle hit med Patrik och Micke.. Björn som den ena killen heter spelar med ett band som heter Midnight Express och den andra killen är Mattias Andersson som vickade för mig i Hinken när jag var pappaledig. Så det blir vildmarksbad och tacos tonight.. men jag måste ta det lugnt så jag orkar med att jobba under tisdagen. Vilket påminner mig om att måste börja elda badet snart.. Tjing!

ps. Rubriken skulle kunna vara en titel på en Svenne Rubins låt. d.s

Inga kommentarer: