tisdag 9 september 2008

Cigg, tattuering och turkiskt bad.. Vilken Deal!

Märkligt... I dag hade jag tänkt att hinna med att jobba fram till elva.. att vara produktiv och få bort en massa jobb.. Jag hann inte med någonting.. Tiden bara försvann.. irriterande då man behöver varanda sekunf egentligen. Jag tror allting startade med att min mejl inte fungerade.. Det är en morgonrutin som jag alltid börjar min dag med.. att kolla min mejl. När inte det går.. ja då faller liksom hela dagen.. strukturen bryts och utgångspunkten är liksom borta.
Anyway... idag åkte vi hela familjen till Umeå.. Jag för att tattuera mig och Linda för att shoppa lite på stan. Vi (läs jag) ville titta på bilar på bilaffären.. alltid kul att titta.. men nä.. det blir ingen bil.. Tre motorcyklar och två bilar får räcka.
Sushilunch med min tattuerare Matti.. take away men grymt god.. riktigt god faktiskt :-)

Sedan, medans Linda gjorde stan så fick jag ligga under nålen i två och en halv timma.. och idag hann vi med mycket.. bara någon sittning till och jag är "klar". Sedan blir det nästa arm.. eller rygg.. har inte bestämt mig ännu vilken del av kroppen jag vill fortsätta med.. Men jag tror i alla fall att jag har mentalt bestämt mig för vilket motiv jag vill ha på ryggen.. I japansktattueringskonst så enkelt förklarat så kan man säga att tattueringen på ryggen är själva huvudmotivet.. armar, ben, etc är bara tillbehören.. I förhållande mot ryggen så ter sig en arm ganska liten. För ryggen är ju trots allt den största ytan vi har, så att välja motiv för ryggen är ett stort beslut. Vilket motiv jag har valt säger jag inte.. med risk för att jag hinner ändra mig så är det lika bra att jag håller käft.




Jag och Linda har gjort en deal... Jag skall sluta feströka/turnéröka/detärkulröka om Linda slutar att bita på sina naglar. Om jag förlorar så måste jag bjuda Linda på en frisör med färg, klipp och ja hela rubbet... plus en dag på turkiskta badet.
Vinner jag så får jag en massage plus det turkiska badet.. För skall det vara så skall det vara!

Jag känner mig faktiskt ganska säker på min del.. Har jag bestämt mig för något så är det inga problem. När jag slutade snusa efter att ha snusat i 25 år, så slutade jag bara.. inga nikotintuggumin etc.. Allt är bara mentalt. Vill man sluta så slutar man.
Visst kan jag kännat att jag skulle jag vilja ta en snus men fördelarna överväger mångfallt..
Dels så är mina fingrar rena, jag luktar godare i truten, jag kan le obehindrat och det bästa av allt.. Jag somnar så mycket snabbare.. förr kunde jag ligga 3 timmar innan jag somnade, nu tar det 20 minuter.. Kroppen var antagligen så jävla speedad av all nikotin.. för när jag snusade så var det konstant.
Hur som helst.. jag slutade några månader innan Melker föddes och sedan dess har jag inte tagit en enda snus.
Men nu i sommar så har jag och uppviglaren Fredrik i bandet (som för övrigt slutade snusa första maj) rök under turnérna.. det har varit gott med några cigg till ölen/grogg problemet är bara att när man spelar varje dag så åker det när en hel del öl vilker resulterar i en hel del cigg.. så nu känner jag faktiskt att jag är sugen på att ta en förbannad jävla cigg... Inte bra.. Inte bra alls.. så därför har jag och Linda gjort den här dealen.. Frågan är ju vem som vinner.. Bröllop till helgen.. vore gott med en cigg då!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh! Men vad svårt rent domslutsmässigt! Jag menar en nagel kan faktiskt bli flikig och gå av. Hur gör ni då? Måste Linda liksom bevisa att hon inte gnagt av den jäkeln? Jag menar det var ju fina priser i potten så det lär väl bli på blodigt allvar detta. Får följa förloppet med spänning.Ni kanske kan filma allt och göra en dokusåpa?

/Fetis-Malin

P-O Sedin sa...

Jag är så ödmjuk att jag litar på Linda om hon säger att den gått av naturligt.. Sådan är jag.. fin, ödmjuk och len som en chinchilla.

Anonym sa...

Nice sleeve chinchilla-mannen.
Larsson