torsdag 24 april 2008

Chopper..

Jag kan numera titulera mig som ägare av en chopper.. och jag är som jag trodde.. väldigt lycklig!

Jag kommer nog inte att köra med den i sommar. För just nu har jag rivit ner den totalt för att renovera och gå igenom allt på den.. det innbär bl.a att blästra ramen för att se om det finns några sprickor. kolla motorn.. byta det som behöver bytas etc.. samt snygga till den rent lackmässigt.. funderar på att lacka den själv men vi får se.

Motorn är den klassiska yamahan XS 650 från 1972 som är en kopia på Triumphs motorer.. skillnaden är att yamahan faktiskt fungerar till skillnad mot trajjans motorer som ofta stod efter väggrenen.

Det är mycket jobb på den precis som jag ville.. men det är bara roliga saker som behövs läggas ner jobb på.




Tog dessutom premiärturen med min andra hoj igår.. Härligt som fan! Hade nästan glömt bort vilken sinnessjuk hoj jag har.. noll till hundra runt 3 sekunder!

Nu måste jag bara hitta en besiktningstid till den.. och jobba undan allt arbete jag har..

Måste ju också tillägga att det är oerhört tillfredställande att ha tre stycken motorcyklar ståendes i garaget.. Rekommenderas starkt!

Inga kommentarer: