söndag 20 september 2009

Perrelli och Cinderellagig


Ja då har man avverkat en helg igen på Cinderella. Sitter i min hytt och packar ihop resväskan och är snart iland på svensk mark igen. Det var en liten specialare i helgen då båten åkte till Riga den här gången. Vi lirade tre halvakustiskta pass nere på bilddäcket på lördageftermiddagen för det var en mässa där nere för transportfolk..dvs åkerier och liknande. Det i sin tur resulterade i en ovanligt hög medelålder på båten för att vara en helg, och det i sin tur resulterade i en ganska så soft helg inne på fun club där vi lirar.
Men hur gick det då att spela med Charlotte Perrelli undrar ni? Jo det gick kanonbra.. Vi spelade grymt bra och Charlotte var mycket nöjd med vår insats. Vi körde följande låtar:
Hero
Bullet
Take me to your heaven
I will survive
What a feeling (Flashdance)
Nine to five

Charlotte sjöng grymt bra och det märks att det är en tjej som har en stor rutin att spela live till skillnad mot andra artister vi har kompat genom åren.
Läs Charlottes blogg om vårt gig här

Nu blir det Micke och jag som åker hem själva då Patrik och Fredrik skall stanna kvar i sthlm på en födelsedagsfest ikväll.
Nu längtar jag hem.. Efter att haft nästan uteslutande gig på hemmaplan så är man lite ovan att vara hemifrån familjen. Melker har gått omkring med ett foto på mig och pussat på det.. Åh min sötnos. Jag gruvar mig för när han kan prata och ringa mig.. då blir det riktigt jobbigt när man är borta..

Nä dags att packa klart nu.. Hörs!

Inga kommentarer: