fredag 11 september 2009

10 års jubileum..

I morgon lördag så firar Pink Hink 10 års jubileum.. Vi har planerat den här festen sedan i våras och det är många saker som måste ordnas rent praktiskt. Men det kommer att bli en grym fest där vi har bjudit in arrangörer, släkt och folk som har varit delaktiga i Pink Hinks historia.

Nästa fredag så skall vi spela med Charlotte Perrelli på Cinderella.. Ska bli kul att få gigga med henne och att få komma tillbaka till båt´n igen.

Jag har oxå blivit sponsrad på en ny bas.. Ett tjeckiskt bygge som är en fenderkopia. Den låter grymt bra och känns precis som min gamla fender som jag en gång hade och ångrar att jag sålde.
Det enda negativa är tyngden.. den är tung så det kommer inte att bli en bas som jag spelar alla pass med. Har funderat på att gå över till fyrsträngat och jazzbas igen.. tillbaka till rötterna liksom. vi får se hur jag gör.
Melker rockar på som vanligt och har varit frisk länge nu.. Men, nu verkar han bli förkyld.. lite hes och hostar. Vi tänker oxå vaccinera honom och oss själva mot svininfluensan.. lika bra det med tanke på hur förra vintern var.. usch det vill vi inte ha igen.

Nä nu skall jag börja göra mig i ordning och köra Melker till dagis och sedan dra till festlokalen och hjälpa till.

Inga kommentarer: