onsdag 18 mars 2009

Värdelös bloggare,,

Ja det är vad jag är! Jag erkänner direkt att jag har varit usel på att uppdatera bloggen. mycket har hänt och jag vet faktiskt inte riktigt vart jag skall börja. Jag brukar ju gå ner hyffsat djupt i mina inlägg och jag har nu på slutet inte haft den tiden att göra några djuplodande inlägg.. mkt beror iofs på att jag har bloggat mestadels via telefonen.. då ids man inte skriva så mkt.

Melker har varit febrig i en veckas tid.. hög feber runt 40 grader.. vi åkte in på sjukhuset i söndags... eller rättelse, Linda åkte in.. Jag satt i bussen hem från stockholm som vanligt. Läkaren konstaterade bara att han han var sjuk.. hans snabbsänka låg på 11 och linda fick med sig alvedon och slemlösande. Natten mot tisdags så sov Melker nästan inget... han var så slut att han knappt kunde öppna ögonen, ville inte äta och nästan hyperventilerade i sin andning.. så vi fick en tid hos läkaren igen som tog återigen snabbsänka på honom och som nu visade 130!
Det konstanterades att Melker hade lunginflamtion.. Äntligen ett svar.. nu vet vi vad det var/är.. så penicilin skrevs ut och nu har han fått tre omgångar med penicilin och han är redan nu dagen efter mkt bättre.. vi har busat lite och han har för första gången på hundra år grimserat och skrattat. Han sover fortfarande mycket men idag var han vaken i tre timmar.. vilket är rekord om man tittar på den senaste veckan.

Sådana här gånger suger det fullkomlig röv att vara borta varje jävla helg. Linda får bära hela bördan hemma och kan aldrig göra något som hon tycker är kul. Jag å andra sidan, har ständigt dåligt samvete att vi aldrig kan göra något tillsammans och att Linda knappt får sova för att Melker är sjuk.. lägg då till all oro som man har och alla skräckscenarion som målas upp i ens fantasi... Och när jag väl är hemma på veckorna så måste jag jobba med mitt andra jobb... Livet springer förbi och jag är fullt uptagen med att ha ångest över att jag missar det.
En lösning vore att få vara mer ledig.. så är det alltid.. Går det att ordna?

Spelar i Riksgränsen fredag och lördag.. Vi åker tåg som tur är.. PA och backline finns på plats så vi tar bara med oss handinstrumenten.. restiden är drygt 12 timmar.. bara fylla telefonen med filmer och musik så man härdar ut.

Edit: Har lagt till Sara Löfgrens blogg under länkar.

Inga kommentarer: