fredag 16 januari 2009

Länge sedan..

Ja det är länge sedan jag gjorde en uppdatering på bloggen.. Nu på söndag tidigt som satan åker vi till Åre för att spela i 14 dagar.. Det är blandade känslor inför turnén.. Dels är kommer det blir grymt kul.. Åre är vårt bästa vinterställe så detta är årets höjdpunk kan man säga med 800 studenter vrålandes i kör och ett jäkla drag.. det längtar jag till.. Vi spelar dessutom på Country Club fem kvällar.. Så totalt gör vi 19 jobb på 14 dagar.

Det tråkiga är att jag missar min sons 1-årsdag och Lindas födelsedag.. Det känns ju sådär. Men det som tröstar är ju att Melker inte kommer att förstå något av det hela... Att pappa inte är där när det är massa paket och tårta..

Till Linda har jag en kul överraskning.. jag är riktigt nöjd över hela arrangemanget kring hennes present.. kan inte skriva mer för hon läser ju oxå bloggen. Tilläggas bör att Linda är så otroligt nyfiken att hon utan skam i kroppen kan tjuvöppna paketen innan julafton.. därför får jag gömma allt som har med presenter att göra.. trots det letar hon överallt.. och hittar hon ett paket så skall det skakas på det, hålla upp det.. lyssna.. kanske försöka pilla bort tejpen så att det inte syns osv.. Hon är hemsk helt enkelt!

Skall försöka jobba åt kommunen oxå.. Känns lite märkligt att inte ha firman igång.. Tempot är verkligen helt annat och arbetsflödet och maskineriet är bra mkt längre och långsammare.. Som egen företagare är man van att ha ett snabbt tempo.. att bli klar så snabbt som möjligt för att ta vid nästa jobb och få in pengar. Här är det ett helt annat maskineri på ett positivt sätt.. Ja et känns kul faktiskt.. Nu närmast skall jag ordna fram ett bra verktyg för att få in åsikter kring bygge i stan baserat på webben.. mkt forskning och problemlösning.. Me like it!

Kommer att blogga mer nu när jag är på turné då har jag mera tid och kan låta min hjärna få tiden att skriva något intressant och bra.. Ska äta gott med Linda nu. Tjing!

Inga kommentarer: