söndag 24 augusti 2008

Stockholm, turné, födelsedag och hemlängtan.

ja nu har man avverkat fem dagar i stockholm.. Spelat arslet av av sig i fem dagar. Boendet har varit minst sagt low budget.. Min säng hade en kastrul som ben och lutade så man nästan ramlade ur den. postar bilder när jag kommer hem så får ni se.. Bedrövligt usel lägenhet.. vilket är synd då man bor ovanpå Engel där vi spelar i gamla stan.

Tanken var egentligen att jag skulle bo hos Johan och Nettans lägenhet på midsommarkransen då de är i Portugal på semester men tyvärr så utförs stambyte i hela huset så det är rena kaoset där.

Publiken har varit bra.. speciellt onsdag, fredag och nu lördag. Har varit kul att få träffa gamla kamrater som flyttat hit samt alla "fans" som har åkt långt för att se oss.. smickrande!

Och just nu i skrivande stund så har jag precis hunnit fylla den ärorika åldern av 35 år.. Fan jag är vuxen.. åtminstone till åldern sett.

Har gått ganska bra att vara ifrån familjen.. Men nu längtar jag verkligen att att få mysa med Linda och att få krama om min son.. Varje gång man åker så känns det alltid som om man missar tusen saker i hans utveckling.. Men jag antar att så känner alla föräldrar även om man jobbar som snickare, blombud eller som jag.. musiker på turné.

Nä.. time to sleep.. blir tidig uppgång i morgon. tar en taxi till Berits hus där vi har parkerat bussen och sedan packar vi bussen och åker hem... förhoppningsvis är i hemma i någolunda tid..Over and out!

Inga kommentarer: