onsdag 27 augusti 2008

Kalmar, blocket och Melker

ja då var man på väg i turnébussen igen.. hann vara hemma två dagar.. tvätta kläder, ordna kräftskiva och pussa Melker. Nu styr vi kosan mot Kalmar för att spela tre dagar på Byttan. (som vi även spelade på i Juli) Ett bra ställe som är trevligt och bra ordning på.. Maten är superb och personalen är trevlig.. Plus att boendet är ungefär fem miljarder bättre än Engelen.

Jag och Linda har slängt ut våra motorcyklar på Blocket till förmån mot en båt. Vi hinner aldrig köra något numera.. och allra minst tillsammans nu när vi har Melker. Därför känns det bättre att införskaffa en båt så att hela familjen kan umgås samtidigt och med tanke på att vi bor vid havet så är det idealiskt.
Dock så kommer mitt chopperprojekt att vara kvar.. blir skön avkoppling att ha något att meka med i vinter.

Fan vad Melker är häftig nu.. Äter som en häst och är helt underbar.. Jag menar så fort jag tittar på honom så ler han och skrattar.. Och det är ju det som är så jävla häftig.. helt oförstörda och okonstlade känslor som bara barn kan ha.. rak och ärlig kommunikation.
Hans musikintresse verkar oxå bli starkare och starkare.. jag kan sätta ner honom på kontoret och spela bas för honom och hans armar bara flaxar och flyger och han tjuter av glädje.. samma sak om jag sätter igång en musikvideo på datorn så blir han som paralyserad framför datorn. Mäktigt!
Och det blir bara mäktigare för varje dag som går.. För varje dag så märker man något nytt med honom... Utveckling är snabbare än en kobra. Faktum är att det är fortfarande svårt att förstå att Melker är min son.. mitt och Lindas blood blandat till en liten skrattande blond musikintresserad människa som älskar mat! Ogreppbart.

Inga kommentarer: