fredag 29 augusti 2008

Rapport från Kalmar

Har suttit på mitt rum och försökt att jobba med företaget idag.. gått faktiskt relativt bra. Har bokat upp möten och helt enkelt fått ordning på allt nu efter sommaren... det känns skibra. har haft lite ångest att ta tag i skiten..

Det blir ju lite annorlunda planering nu när Linda skall börja jobba igen (50%) helt plötsligt så kan man inte bara stämma möte vilken dag som helst utan nu måste jag vara hemma när Linda arbetar.

Tänkt på det ni som är anställda... vilken jävulsk förmån ni har som kan ta ut pappadagar.. vara hemma med vård av barn etc etc.. Jag tror inte ni förstår hur bra ni har det.. Jag däremot får ta igen förlorad inkomst på kvällarna då jag är hemma med Melker på dagarna. För att jobba på dagen är omöjligt.. dels för att Melker är vaken hela tiden och dels för att jag verkligen vill ta vara på dagarna jag är hemma.. Så.. det är bara att bita i sura äpplet och jobba på kvällar och nätter.

Fick en liten suprise när jag packade upp mina kläder... Linda hade gömt ett kort på Melker med en söt text baktill..

Sådan är hon.. My baby :-)

Så nu sitter en bild på Melker vi d mitt fönster.. så varje dag vaknar jag upp till honom :)



Jag och Fredrik tog en runda på stan efter lunchen.. Fredrik var ute efter en ny bok och jag hakade på som sällskap. Kalmar är grymt fint med fina parker och gamla mysiga byggnader..


Fotot till vänster är från parken bredvid Byttan där vi spelar.








Vi lyckades oxå hitta en cool affär som hade jättemycket babykläder med rock n roll tema.. Så jag köpte en coll gubbkeps och en fräck body åt Melker.. Billigt var det inte men skitsamma!

Inga kommentarer: