tisdag 23 mars 2010

Spelningar, uppfostran och semester

Man är en dålig bloggare. Jag erkänner direkt och har lite dåligt samvete att jag är kass på att uppdatera.

Till helgen så drar vi till Cinderella med bandet. Spelar fredag och lördag som partyband. På söndag kliver vi av båten och åker direkt till Åre för att sedan spela mån-lörd after ski på Fjällgården. Vi kommer även att få besök några dagar av Grane i Easy Kit och Matte som brukar vikariera för mig. Ska bli riktigt kul, ska försöka få dem att lira lite oxå med oss och inte bara lata sig i backen.

Melker kan räkna till tio nu. Skall barn som är bara två år kunna göra det? Han talar för fullt nu och det är närmast omöjligt att få tyst på honom. Ställer frågor och kan vara rätt påfrestande när man skall laga mat och han skall vara med. Då styr han stolen mot köksluckorna och grabbar tag i det första han får syn på. Han vill gärna vara med och vispa saker eller hälla i saker maten och det är ju helt okej.. men efter en liten stund så har han fått ögon för ngt annat han inte får röra. Som att hälla ut behållare med mjöl på golvet t ex. Ibland är man cool och försöker vara pedagogisk men vissa dagar orkar man inte med det att än en gång ta fram skurmoppen och torka upp. Då kommer den obligatoriska utskällning med tillhörande "Nu går du in i badrummet och skäms". Följes sedan av gråt och tandagnisslan och smällande i dörrar. Det underbara scenariot brukar kunna avnjutas i allt från fem till 30 minuter beroende på om Herr Rockstjärna har en bra dag eller ej. I vilket fall så brukar vi alltid bli kompisar och pussa varandra. Det är viktigt att man kan stå för sin sak och inte ge vika men då bör man kunna backa upp det med en bra förklaring vilket jag tycker att jag gör. Även om Melker nu gör fel och testar mig så är det viktigt att kunna förklara och förlåta honom även om man måste göra det miljoner gånger.

Linda och jag drömmer om semester nu. Vi har bestämt oss för att gör en bilsemester i USA nästa sommar. Skall planera och spara pengar så vi kan lyxa tokmycket. Den här semestern lutar det åt en sväng i Portugal, men inget är planerat direkt. Kan lika väl bli något helt annat. Dock så vill vi byta miljö, även om vi bor helt galet fint med pool, hav och sånt.

Nä dags att läsa resekataloger om usa i sängen..

Hörs!

Inga kommentarer: