torsdag 25 mars 2010

inför turne..

Melker sover lunch och jag passar då på att packa stora väskan.. Kläder, träningskläder, spelkläder, gå-ut-på-lokal kläder, sångtexter, dator med mera.. Blir 9 dagar den här gången med start på Cinderella som partyband sedan direkt till Åre.


Torsdagar är pappa och son dag, så i morse tog jag och Melker, efter en sovmorgon till 07.10 en långt skönt morgonbad i jacuzzin. Efter det blev det frukost och sedan in i bilen för att göra stan. Har sålt lite effektpedaler till folk som jag var tvungen att skicka med posten. Sedan åkte vi och handlade lite mysmat (tapas och en film) till Linda och mig ikväll. Ett besök på leksaksaffären och djurhandeln blev det oxå. Han är helt underbar att ha med när man handlar, inget grinande, plockar han upp en leksak så stoppar han alltid tillbaka den i hyllan.
Borsta tänderna har aldrig varit en favorit så i morse när jag satt i min egen lilla värld och tittade på nyheterna så blev det så där tyst som det kan bli när ngt dumt är på gång.. Blixtsnabbt klev jag upp och hörde att han var i badrummet.. snabbt dit. Hann tänka scenarion involverande lindas smink, min neccesär med allt den innehåller (Rakvatten, Underberger, smycken med mera) och döm om min förvåning när pojken står på sin lilla pall och har tandborsten i munnen. Då har han klättrat upp och sträckt sig efter tandborsten som är längst in på handfatet, fått tag på hans tandkräm, applicerat det på tandborsten.
- Vad gör du gubben?
- Borstar tänderna!

Låter kanske löjligt med sådana små saker, men varje dag så är det ngt nytt han gör som han aldrig har gjort förut. Nu fattas det bara att få han att självmant sitta på pottan.. Men det kommer.

Nä dags att fortsätta packa och sedan väcka Melker..

Tjing!

Inga kommentarer: