måndag 15 december 2008

Good stuff.

Idag fick jag reda på att jag nu får en halvtid på kommunen samt löneförhöjning!
Fan vad skönt och fan vad kul! Nu kan jag lägga firman vilande och bara göra de småjobb som krävs och ända ha en kanonlön utan att jobba häcken av mig.
Att jag dessutom kan jobba på distans och sköta min egen arbetstid lite som jag vill är nästan för bra för att vara sant.
Den nya tjänsten innefattar oxå arbete med ungdomar där jag skall få dem att svara på frågor och formulär som kommunen har jobbat fram. Det känns jättekul att få jobba med ungdomar och bli mer insatt i den humanistiska biten och inte bara webbjobb.

Har köpt en Iphone till mig själv som julklapp i förtid.. Vilken galen telefon.. Helt sjukt vilken pryl. Den får ju alla andra telefoner att verka 10 år gamla. Jag är fortfarande som ett litet barn och helt överväldigad hur otroligt smart och genomtänkt telefonen är. Att sedan synka den med min Mac är fantastiskt.. allt bara funkar.
Once you gone mac, you never go back.

Tattuerandet gick bra i söndags... Nu är min högra arm klar och nu skall jag börja med vänsterarm.. Har fått en skiva med träsnitt och massa annat av Matti som jag skall titta på för att hitta ett motiv.. Men jag har i alla fall bestämt mig för att det skall vara en Oni dvs en demon.
Nu skall man inte se en japansk demon som något diaboliskt.. utan de japanska demonerna kan man beskriva som busiga tonåringar som gillar att jävlas och hitta på hyss, men kommer någon gud och säger åt dem så lyssnar de. Mitt val är grundat på att jag vill få lite jing och jang.. gott och ont blandat alltså. Nu gäller det bara att hitta rätt oni.
Min mellanbrorsa Robin hakade på då han oxå är sugen på att köra en arm.. Vi skall fundera ihop vilket motiv han skall ha.

På torsdag skall vårat produktionsbolag bluenote bjuda hela hinken med flickvänner på en överraskning.. det vi vet är att vi skall sova över någonstans.. Skall bli jättekul!

På fredag kommer våra kära vänner från Stockholm till oss.. vi har sett fram mot det nu väldigt länge.. Sist vi sågs var i somras. Det kommer att bli galet kul med massor av skratt, bad och god mat..och dryck.. Shots!!!

Måste sova nu...Bye!

Inga kommentarer: