torsdag 27 november 2008

Magsjuka..


Melker har magsjuka och jag måste erkänna att jag aldrig trodde att en sådan liten människ kunde producera så mycket spya.. Det fullkomligt sprutar kräk ur honom.. samtidigt försöker man ta hand om Melker och samtidigt se till att inte katten är i spyorna och jävlas.. och sedan försöka torka upp eländet.. Kalsonger är bästa utstyrsel just nu.. ingen mening att ha kläder på sig då de blir nerspydda. Nu håller jag bara tummarna att jag klarar mig från eländet.. och att Melker snabbt kryar på sig.. det är skitjobbbigt att se honom så här. Nu har pojkstackeren slut på material att spy av så nu för vi försöka mata i honom lite vatten i taget.. Nu är det ju "bara" magsjuka men det hjälps ändå inte att man får en klump i halsen när ens barn kämpar och lider.
Usch och fy... Men vi har trots allt varit bra förskonade mot sjukdomar.. Melker har bara varit förkyld 1 gång sedan han föddes. Men när han börjar dagis så lär den trenden brytas snabbt.
Var glad att du är frisk!

Inga kommentarer: