torsdag 6 november 2008

En liten summering...

Fick mitt sjusträngade monster i helgen och i tisdags så spelade jag två pass på den.. Så hur var det då? Den är tung.. framtung.. så man får lyfta upp den med vänstern.. Vilket resulterar att axeln får slita ont. Men den låter grymt bra och machopoängen är näst intill ändlöst. Så den kommer nog att hänga med en del.. Ska spana in en sexträngad framöver men då blir det en bandad variant.

Spelar i Umeå och Skellefteå i helgen.. enbart företagsjobb.. blir najs.

Gör faktiskt mitt första inlägg med min mac.. Så hur är den då? Jaa.. låt mig säga så här.. jag är nybörjare igen.. inget är som är en pc och det är i sig frustrerande rent användarmäsigt.  Dock så visar det sig när man förstår hur man skall utföra en sak att det visade sig var väldigt mycker mer logiskt. Dock så kan jag bli lite störd att det är onödigt bökigt att använda mac i en värld där alla har pc prylar.. Min MP3 spelare funkar dyker genast upp som flyttbar hårddisk på min pc.. På macen så har den inte dykt upp alls. Så både för och nackdelar fin
ns å andra sidan det hade jag räknat med. Måste hinna sitta mer vid den innan jag rent konkret kan avgöra om jag gjort ett bra inköp.. men det känna iaf som det nu..

Mina vänner i bandet Easy Kit hälsade på i fredags.. Jag och Linda bjöd på mat (Älgbiffar) och vildmarksbadande. Easy Kit spelade senare på Olearys i stan och jag var ledig... Riktigt najs att få vara ledig och slippa jobba. Sånt saknar jag.. att vara ledig helger så man kan träffa andra människor.
Easy Kit spelade kanon och det är alltid kul att höra dem.. Vi delar scenen med dem på Cinderella en hel del och det är jättefina människor som ofta kompar större artister som Lena PhilipssonThe WallstonesJimmy JanssonPapa DeeCharlotte PerrelliAndrés EstecheLill Babs,LaGaylia FrasierLinda BengtzingJan Johansen,Pernilla Wahlgren etc. 
Lotta som sjunger i bandet har faktiskt själv varit med i melodifestivalen 2004 och det impade stort på Linda som är grymt svag för schlager.

Inga kommentarer: