onsdag 6 februari 2008

Stockholmare!

Jag och Linda har varsin motorcykel... Linda har alltid varit sugen på mc-kortet och efter en sommar skjutsande på min hoj så ställde jag ett ultimatum att hon nu banne mig fick skaffa sig ett körkort för jag var trött på att skjutsa.

Sagt och gjort, våren därpå så hade hon fixat rubbet.. teorin och uppkörningen.. ja rubbet alltså.

Helt kanon att kunna köra varsoin hoj och dra på semester ihop och ha friheten att vara ensam på hojen.. Sedan finns det ju inget sexigare en tjej på motorcykel.. Grrrr!!


Då Linda köpte min hoj så slog jag till på en vassare hoj på 1700 cc.. Yamaha Warrior.. Gick med i en mc klubb för just min hoj på nätet... och fick bra kontakt med ett gäng stockholmare och vi höll kontakten via msn och telefonen.

Efter ett halvår så tog jag hojen ner till sthlm för träffa dem för första gången.. och det kändes som om vi alltid hade känt varandra. Sedan dess så har vi försökt att träffas så ofta vi kan.. om jag har ngt gig nere i sthlm så brukar jag träffa dem på dagarna eller åka ner några dagar tidigare.

Nu på fredag är det deras tur att hälsa på oss och det skall bli så kul... jag är äntligen ledig en helg och allt är klaffat och klart.. Vildmarksbad, jägermeister god mat och naturligtvis en massa prat om musik och motorcyklar! Och ett kvitto på en blöt fest är om Johan tar av sig tröjjan!


Inga kommentarer: