söndag 7 februari 2010

Vilken vecka..

Efter att ha varit fullbokad hela veckan med gigs pga melodifestivalen här i Örnsköldsvik så är vi faktiskt spellediga i två veckor. Skall bli skönt att leva svenssonliv ett tag innan vi drar igång igen.
Vi hade nöjet att få spela med några av melodifestivaldeltagarna i torsdags. Vi kompade Jessica Andersson på hennes låt Wake Up i tältet på torget. Vi har tidigare spelat med Jessica och det var kul att å spela ihop igen. En lättsam tjej som vi connectade med redan första gången vi jobbade ihop. Läs hennes blogginlägg om oss här. Vi körde oxå en låt med Jenny Silver, en cover av Fleetwood Mac och senare på eftermiddagen körde vi två låtar med Linda Pritchard oxå det en trevlig tjej som hade riktigt bra bett i rösten. Bilden är från giget med Linda.



Nu närmast så lngtar jag efter min drömbas som jag har köpt i USA. Det är en Fender Jazz Bass från 1964 och ägs av Iggy Pops bassist Hal Cragin. Vilket jag inte visste om när jag blev sugen på den. Har sett klipp på youtube när han spelar på den inför en minst sagt stor publik. Det här är förmodligen det dyraste instrument jag någonsin kommer att äga men å andra sidan så resonerar jag såhär att man lever bara en gång. Många instrumentsamlare skulle nog rygga tillbaka över att jag kommer att spela med den överallt och få ölstänk, spott, svett och gud vet vad på den men efter att den ha varit "on the road" i över 20 år så är den nog rätt van vid den miljön. Om basar kunde tala.. Ja den här basen har nog många makalösa historier att berätta.
Har en kamrat som skall över till USA och turnéra så säljaren skickar basen till hans hotell så jag slipper tulla för den samt slipper fraktkostnaden vilket skulle bli runt 10 000:- då kanske du förstår vad det totala värdet är för ett sånt här instrument.
Nåväl, att säga att jag har abstinens över att få hem den är väl en underdrift. Jag är så där löjligt fånig när det kommer till sådan saker.. Jag tittar på de bilder jag har fått flera ggr om dagen och damsuger filmklipp på liknande basar och drömmer mig bort hur det är att spela på den.. Sån är jag.

Nä nu blir det det några scrubsavsnitt på datorn i sängen medans Linda spelar Resident Evil (tv spel) alldeles för länge och är toktrött i morgon.. Sån är hon ;-)

Inga kommentarer: