söndag 14 februari 2010

Vilken helg..

Att vara en familj har sina sidor märker man nu efter några år.. Ta en sådan sak som sjukdomar t ex. Melker fick magsjuka för ca 12 dagar sedan.. blev frisk i fyra dagar och spydde sedan igen... sedan frisk. Igår fick Linda sin beskärda del av det uppkastningar och i stället för att gå ut (jag var ledig otroligt nog) så blev det en kväll på soffan varvat med toalettbesök varpå jag än en gång väntar ivrigt på att få se om jag klarar mig undan den här gången oxå.. Det vore iofs väl helt otroligt om jag gjorde det. Peppar peppar ta i trä eller vad man säger. Men det går inte att hjälpa att man blir nojjig och minsann känner sig lite illamående när det kommer till kräksjukan..
Som grädde på moset så fick Melker feber idag.. Hurra!
Men det är väl så det är att vara en familj med småbarn. Sjukdomar kommer och går och det har ju ett syfte för barn.. att bygga upp sitt immunförsvar inför livet. Det positiva med att Linda blev dålig just nu var att jag var hemma och kunde ta hand om henne annars så är det ju en pina för både henne och mig om hon eller Melker blir sjuka när jag är borta och spelar.
Nåja om man jämför mot förra vintern så är vi kärnfriska.. Det tar sig alltså!


Min drömbas är snart i mina händer. Den har nu landat i Florida från New York och i morgon eller på tisdag så bör John ha fått den till sitt hotell så han kan besiktiga den och ge sitt godkännande. Det enda som stör mig är att han får fingra på den innan mig.. men det får jag ta. Hade den blivit skeppad med flyg så hade det blivit tokdyrt (se tidigare inlägg).

Nä nu skall jag lägga mig i sängen.. starta min lilla Mac och se några avsnitt av Scrubs så min kräksjukeångest försvinner för i morgon skall jag ta hand om min febersjuke son.

Vad vore livet om det bara var en rak linje hela tiden? Nä, tacka vet jag motgångar som man besegrar och medvind som värmer..
God natt!

Inga kommentarer: