måndag 23 november 2009

jo så att ...

Ja nu var det hundra år sedan jag bloggade. Det är en sådan tid just nu när jag inte har inspiration att skriva av mig, för vissa saker vill jag ha privata även om saker och ting som händer har en stor påverkan på mig.

Jag var ledig i helgen och vi (familjen) hade verkligen kvalitetstid. Vi tog Melker på Paradisbadet här i stan vilket var premiär för honom. De första minuterna var han väldigt lugnt och försynt men det tog inte länge innan han hade rejäl fart och flög omkring i barnpoolen. Känns konstigt att vara ledig på helgerna.. Man träffar folk som inte har att göra med musiken. Man träffar andra barnfamiljer för en gång skull och jag känner mig som en nybörjare rent socialt i det här sammanhanget. Nu träffade jag iofs en kund till min tatuerare så vi pratade mest om gaddningar medans våra barn plaskade omkring så helt bortkollrad var jag inte.

Melkers tal blir utvecklas så snabbt nu.. nu sätter han ihop meningar vilket han inte gjorde för nån vecka sedan. Han är så smart.. Han förstår så mycket mer än vad jag trodde han gjorde.

Snart så river vi ut vårt kök och sätter in det nya.. Skall bli skönt med nytt kök för nu när man vet att ett nytt är på gång så ser man alla nackdelar med det man redan har. Gäller bara att försöka få det så smidigt i övergången bara. Med Melker som busar på i hundraåttio så blir det lagomt kul att hålla honom borta från byggkaoset. Men det är då det.

Inga kommentarer: