måndag 31 augusti 2009

Tiden går fort..

Det slår mig flera gånger i veckan att tiden går så snabbt när man har barn. Nästan varje dag så har Melker lärt sig något nytt och jag tycker han växer snabbare än vad jag hinner med. Just det där att vara med på resan när en människa formas och får en egen karaktär är fantastisk. Man blir glad och varm i hela kroppen när den där lilla människan framför dig som är resultatet av dig och din älskade, bara utvecklas och gör helt nya saker.

Vi har haft en kanonbra helg.. Vi lirade som sagt på hemmaplan i fredags så hela lördags var jag ledig. Jag och Linda körde en lite matlagningstävling med gott vin till. Jag gjorde förrätten, fördrinken och efterrätten. Jag har aldrig riktigt gett mig hän förrätter och efterrätter dels för att det är ett jäkla meck och dels för att det aldrig liksom blivit av.. Resultet blev helt okej men Linda tycker jag tog hem det hela med hennes varmrätt.

Söndagen blev en tripp till Ikea igen för att komplettera en del till köket.. inredningar till lådar, handtag med mera. Melker var en dröm att ha med trots 30 mil i bilen.. Men det är ingen lek att ha honom lös inne på ikea..

nä nu är det matlagningsdags för snart kommer Linda och Melker hem.. tjing!

1 kommentar:

Anette sa...

Kul idé att utmana varandra på mat! Det ska jag genast tipsa "gubben" om.

Vi är så pass förtjusta i förrätter att vi mellan varven har s k förrättsfest med våra vänner. Alla i sällskapet (6 pers brukar vara lagom) lagar varsin förrätt och så äter vi en i taget. En efterrätt brukar få kröna aftonen och sedan är man mätt som bara den! Det blir oftast en bra och roliga blandning av lite smått och gott.

Inte för att planka något, men man blir onekligen nyfiken på vad er utmaningsmeny bestod av?

Ha det gött!