måndag 8 juni 2009

Wowkänslor och sentimentalitet

Ja då var man hemma igen efter 5 dagars frånvaro på Sweden Rock. Riktigt trevligt synd bara att kylan var minst sagt påtaglig på kvällarna.. Men vi har haft det kanontrevligt hela gänget!

Den här veckan kommer att bestå utav repetioner inför Holmen Blues Festival där vi skall lira med blås och allt.

Nu i morse så lämnade jag Melker på dagis... och det är så fantastiskt att se hur snabbt han utvecklas.. bara på fem dagar frånvaro så märker jag små saker som han inte har gjort förr. Numera så måste vi lägga stolarna på golvet för annars så har vi en kille som står på köksbordet.. Barnvagnen måste fällas ihop för annars så klättrar han upp i den.
Nu kan han oxå säga pappa! och ibland så får man en riktig puss av honom oxå.. en riktigt blöt puss.. på beställning går det inte utan det kan kommer bara helt spontant.. fan vad häftig han är!

Morgonritualen består utav att han vaknar och vill gå upp. När sovrumsdörren öppnas så springer han till min kontrabas och drar i strängarna ett par ggr och sedan raskt vidare till mitt kontor där resten av mina instrument står.. väl där så "spelar" han på alla instrumenten och sen är han redo att gå ner.
För en månad sen så fick jag en riktigt wow-känsla.. vi var inne på mitt kontor och jag hade en bas på golvet.. då tar Melker telekabeln som ligger löst på golvet och stoppar in ena änden i basen och den andra i basförstärkaren och trycker sedan igång förstärkaren! ett år och tre månader och han klara av det! Tror ni det blir en musiker eller vad!?
Elvispen som vi har i ett skåp tar han gärna oxå springer iväg till vägguttagen och vill koppla in den. Ingen av oss har visat honom sånt.. visst är det märkligt och samtidigt väldigt imponerande!

Kollade in min bloggs första inlägg och bland annat första filmen på melker när vi är på BB.. fan vad sentimental man blir.. tårarna rullar när jag inser vad fantastisk min son och livet är.

Inga kommentarer: